„Dėl puikaus policijos darbo, nusikaltėliai iš Lietuvos plūsta į Europą“, – Norvegijos leidiniui „Dagbladet“ kalbėjo Europolo tyrėjas ir Interpolo atstovas Lietuvoje Vytaras Ratkevičius. Pasak jo kolegės Giedrės Tamulionienės, nusikaltėliai mieliau užsiima veikla Norvegijoje ar Švedijoje, nes ten vogti yra lengviau. „Kai nieko neturi, pasiimsi viską Jaunimą dažnai suvilioja lengvi pinigai ir jie tampa nusikaltėliais“, — teigė G.Tamulionienė. Kaip aiškino Interpolo atstovas, jaunimas yra apmokomas: „Jie pradeda nuo vogtų automobilių pergabenimo iš vienos vietos į kitą. Kai įgauna daugiau pasitikėjimo, jie kyla nusikalstamos karjeros laiptais ir tampa patyrusiais vagimis.“
Buvęs Stokholmo policininkas, o dabar automobilių vagystes draudimo bendrovėms tirti padedantis Peteris Sundmanas mano, kad pagrindinis dėmesys turi būti skirtas kovai su nusikaltimais, susijusiais su draudimu. „Automobilių vagystės yra svarbi organizuoto nusikalstamumo niša Europoje. Gaujų nariai, kurie vagia automobilius, kartais net nežino, kas jiems vadovauja“, – teigė tyrėjas. Pasak jo, kriminalinės gaujos yra organizuojamos piramidės principu, o pinigai jose keliauja iš apačios į viršų. P.Sundmano manymu, kalti ir Skandinavijos automobilių gamintojai, nes neįdiegia pakankamų saugumo priemonių. „Manau, kad saugumas tobulėja, bet kova tarp gamintojų ir vagių niekada nesibaigs“, – aiškino švedas.
Tiesa, vagiami ne tik automobiliai – oro pagalvės, navigacijos sistemos, akumuliatoriai, varikliai, pavarų dėžės, žibintai ir visa kita, kas gali būti permontuota į kitą automobilį, yra parduodama juodojoje rinkose. Iš šalių, kurios yra pavogtos, detalės autobusais, traukiniais ir net paštu keliauja į kitas Europos dalis. „Žinome, kad Baltijos šalių nusikaltėliai veikia Norvegijoje. Jie vagia viską – įrankius, valčių variklius, dviračius ir automobilius. Dažnai sulaukiame klausimų iš draudimo bendrovių Lietuvoje, ar galime nustatyti vagies tapatybę, bet dažnai tai yra labai sunku“, – teigė draudimo bendrovėje „Codan“ dirbantis Nilsas Kristianas Brekke. Jo manymu, Skandinavijoje veikia tos pačios gaujos. „Tipiškai vagys atskrenda, išsinuomoja automobilį, įvykdo vagystę, tada juos sutartoje vietoje paima autobusiukas, o kai nusikaltimas yra nustatomas, jie jau būna palikę šalį“, – aiškino tyrėjas.