Autorius: Anno Šaltinis: https://finobzor.ru/69840-vozd... 2018-11-03 17:44:56, skaitė 808, komentavo 3
Rusijos mokslininkai iš Centrinio aerohidrodinamikos instituto (CAGI) kartu su kolegomis iš MAI sėkmingai kuria inovacinį tiesiasrautį orinį elektroreaktyvinį (joninį, vert.) variklį (TOERV). Reikėtų iš karto pažymėti, kad šis variklis skiriasi nuo kitų agregatų, o ne tik šiek tiek didesniu galingumu ar mažesniu dydžiu. Jo skirtumas yra ganėtinai principinis, nes variklis veiks visiškai nauju veikimo principu. Kalba eina apie variklį, kuris bus reikalingas kosminio aparato paleidimui į orbitą. Raketos galės naudoti panašų įrenginį kaip pagalbinį variklį ultra žemose orbitose (iki 250 km). Jo pagrindinis privalumas yra - dirbti autonomiškai.
Jeigu tiksliau , agregatui visiškai nereikės naudoti tradicinio kuro. Vietoj to, eletroreaktyvinis variklis paprasčiausiai naudos išretintą orą. Butent jis ir bus "kuras" naujam jėgos agregatui.
Pasak specialistų iš CAGI, išretintas atmosferos oras bus jonizuojamas ir pagreitinamas elektromagnetiniame lauke. Rezultatas - variklis galės generuoti plazmą, kas ir privers judėti aparatą, išvedamą į orbitą.
Remiantis įvairiais ekspertų vertinimais, tokio variklio naudojimas toje stadijoje, kada skrydimas vyksta labai žemoje orbitoje, paprastai sumažins 300 procentų ar daugiau objekto paleidimo į kosmosą išlaidas. Pranešama, kad mokslininkai jau atliko atitinkamus bandymus specialiajame aerodinaminiame vamzdyje ir patvirtino svarbų jėgainės veikimo aspektą. Tačiau iki šiol nėra tikslios informacijos apie tai, kada prasidės visiškai baigto prototipo bandymai, taip pat, kokiu laikotarpiu varikliai bus aktyviai naudojami skrydžiams į kosmosą.