Skaičiuojama šimtais. JAV atsikrato karingiausių lėktuvų

Autorius: Mindaugas Vaičiūnas Šaltinis: https://sputniknews.lt/2021121... 2021-12-17 19:57:00, skaitė 545, komentavo 9

Skaičiuojama šimtais. JAV atsikrato karingiausių lėktuvų

Naikintuvai, dronai, žvalgybiniai lėktuvai ir tanklaiviai – 2022 metais JAV oro pajėgos nurašys apie 160 kovinių mašinų

Pentagonas tikisi tokiu būdu atlaisvinti lėšų modernesniems modeliams modernizuoti. Amerikiečiai priversti taupyti – jų lėktuvų parko techninė būklė toli gražu nėra ideali. Apie tai, kokie lėktuvai bus supjaustyti metalo laužui – RIA Novosti autoriaus Andrejaus Koco medžiagoje.

Išgelbėti šturmininką

JAV turi daugiausia karinių orlaivių pasaulyje – vien karinės oro pajėgos turi apie 5 800 lėktuvų. Šios ginkluotės geros būklės palaikymas yra amžinas Pentagono galvos skausmas. Daugeliui mašinų jau daugiau nei 30 metų: jos tiesiog užima vietą angaruose ir tik reikalauja pinigų remontui. Technikai priversti prižiūrėti iš esmės nenaudingus orlaivius.

JAV oro pajėgų vadovybė reguliariai bando įtikinti Kongresą leisti nutraukti pasenusios įrangos eksploatavimą. Tačiau uolūs įstatymų leidėjai į tai žiūri itin jautriai. Taigi, kariškiai jau seniai norėjo atsikratyti 280 A-10 "Thunderbolt II" – jie to neleidžia. Šie ikigarsiniai koviniai lėktuvai naudojami nuo 1977 m., kovojo daugelyje ginkluotų konfliktų ir užsitarnavo patikimos pėstininkų paramos priemonės reputaciją.

Tačiau patys "šviežiausi" yra maždaug 35 metų amžiaus.

Kongreso nariai vis dėlto nusileido oro pajėgoms: 2022 metais bus atiduota apie 160 lėktuvų. Tai apima 48 F-15C / DEagle — 20 procentų viso parko, taip pat 47 lengvus F-16C / D "Fighting Falcon". Naikintuvai, kurių daugelis dar prisimena "Audrą dykumoje", bus pakeisti F-35 ir F-15EX.

Mažiau dronų

Keturi E-8 JSTARS kovos valdymo ir taikinių žymėjimo orlaiviai bus pašalinti iš oro pajėgų. Jie palyginti jauni – eksploatuojami nuo 1996 m., tačiau remontas per brangus. Kas bus pakeista, neaišku: naujos aviacijos būstinės kūrimas 2019 metais buvo sustabdytas.

Rimčiausius nuostolius patirs strateginių žvalgybinių bepiločių orlaivių parkas. Iš 29 dronų RQ-4 "Global Hawk Block-30" bus nurašyti 20. Šie bepiločiai gali patruliuoti ir atlikti žvalgybą 30 valandų 18 000 metrų aukštyje iki 22 000 kilometrų atstumu nuo operatoriaus. Beje, jie nuolat lankosi prie Rusijos sienų Kryme ir Donbaso kontaktinėje linijoje.

Amerikiečiai RQ-4 plačiai naudoja visame pasaulyje nuo 2000-ųjų. Dronai lūžta. O išlaikymas itin brangus – pigiau į misiją išsiųsti pilotuojamą didelio aukščio žvalgybinį lėktuvą U-2. Ko gero, "Global Hawk" funkcijos bus perduotos "slaptiesiems" dronams "RQ-170 Sentinel".

Bus pjaustomi metalui ir didesni orlaiviai: 32 lėktuvai "KC-135 Stratotanker" ir "KC-10 Extender". Vidutinis jų amžius – 52 metai. Ir jei 1981 metais pradėti eksploatuoti "Extender" dar neišnaudojo savo resursų, tai dauguma "Stratotanker", pagamintų nuo 1954 iki 1965 metų, jau seniai laukia kelionės į sąvartyną.

Keitimas taip pat ne toks sklandus: naujausiam "KC-46" buvo diagnozuota visa puokštė "vaikystės ligų". Jiems pašalinti jie išleis 55 milijonus dolerių. Tuo tarpu Pentagonas atidėjo perspektyvių orlaivių tiekimą kariuomenei bent iki 2024 m. Sąrašą užbaigia 13 karinių lėktuvų "C-130H Hercules". Penkis iš jų pakeis modernesnis "C-130J Super Hercules" su naujais varikliais ir aviacijos elektronika.

JAV oro pajėgos vis dar turės 279 tokias mašinas. Įvairios "šimto trisdešimtojo" modifikacijos veikia nuo 1954 metų – tai pasaulyje labiausiai paplitę kariniai orlaiviai.

Techninės problemos

Masinis orlaivių nurašymas yra tiesioginė, švelniai tariant, netobulos Amerikos aviacijos techninės būklės pasekmė. Praėjusių metų JAV audito tarnybos ataskaitoje, pagrįstoje oro pajėgų, karinio jūrų laivyno, jūrų pėstininkų korpuso ir sausumos pajėgų orlaivių parkų patikrinimais, jie padarė išvadą, kad daugelis transporto priemonių net negalės pakilti.

Pagal taisykles, bent 80 procentų orlaivių turi būti pasiruošę kilti bet kurią akimirką. 2011–2019 metais inspektoriai patikrino 46 tipų orlaivius ir sraigtasparnius – tik trys modeliai daugiau ar mažiau atitiko reikalavimus. 24 tipų orlaivių parkas per devynerius metus niekada nepasiekė 80 % techninės parengties lygio.

Atstovų rūmai tokią padėtį pavadino beveik katastrofiška. Tai taip pat taikoma naikintuvams "F-16", "V-22 Osprey", žvalgybiniams lėktuvams "E-2 Hawkeye" ir daugeliui kitų. O 11 tipų lėktuvų kovinė parengtis neviršijo 55 proc. J

Be to, daug klausimų, susijusių su įrangos remontu, kyla dėl didelio komponentų trūkumo. Visų pirma, denio lėktuvams F / A-18E / F "Super Hornet" ir EA-18G "Growler" nebegamina atsarginių dalių —jų gamintojai paliko rinką. Blogiausia su strateginiais bombonešiais "B-1 Lancer".

Praėjusiais metais Jungtinio štabo vadų pirmininko pavaduotojas generolas Johnas Hytenas pranešė, kad iš 62 orlaivių veikia tik šeši. B-1 atliko tūkstančius kovinių misijų, daugiausia Artimuosiuose Rytuose, tokiomis klimato sąlygomis, kurioms jie nebuvo pritaikyti. Dėl to lėktuvai buvo labai susidėvėję. Neseniai pranešta, kad Pentagonas nurašys 17 problemiškiausių bombonešių.