Autorius: minfo.lt Šaltinis: https://minfo.lt/pasaulis/stra... 2022-04-16 01:31:00, skaitė 261, komentavo 4
Antradienį „Boeing“ pakoregavo savo užsakymų ir pristatymo duomenis, kad iš oficialiai nepatikrintų orlaivių sąrašo būtų pašalintas 141 orlaivis, iš kurių du trečdalius reikėjo pašalinti dėl geopolitinių įvykių Ukrainoje, teigė „Boeing“. Tarp jų yra 130 geriausiai parduodamų 737 MAX, aštuoni 777 ir trys 787 Dreamliner.
„Boeing“ teigimu, tokį bendrovės sprendimą lėmė JAV apskaitos taisyklės, reikalaujančios, kad bet kokie abejotini pardavimai būtų pašalinti iš užsakymų knygos, jei pirkėjo finansinėje padėtyje kyla tam tikra rizika.
Šiuo atveju tarptautinės sankcijos Rusijai privertė lėktuvų gamintoją atsidurti tam tikroje nežinioje, nes tikimybė, kad tie orlaiviai bus pristatyti, yra maža, aiškino „Boeing“.
Tačiau bendrovė teigė, kad pagrindinės sutartys išlieka, o kai rizika sumažės, lėktuvai gali būti grąžinti.
Neretai atvejai, kai „Boeing“ perkelia savo lėktuvus, kai trūksta lėktuvų, paaiškino gamintojas, sakydamas, kad sausį ir vasarį grąžino 76 lėktuvus. Šis koregavimas gali būti atliktas dėl kelių priežasčių, pavyzdžiui, oro linijų bendrovių atsigavimas po pandemijos.
Nors ir jiems netaikomos tos pačios apskaitos taisyklės kaip „Boeing“, Europos konkurentas „Airbus“ taip pat atšaukė orlaivių tiekimą dėl krizės Ukrainoje. Anot „Reuters“, du A350 lėktuvai yra likę Prancūzijoje, nes sankcijos neleidžia jo fiziškai perduoti pirkėjui „Aeroflot“. Lėktuvai oficialiai buvo laikomi pristatytais gruodį, nors dar nebuvo atskraidinti į Rusiją.
Tiesą sakant, prancūzų gamintojas priėmė retą sprendimą atšaukti oficialius pristatymus į Rusiją ir vėl juos parduoti. Tačiau bendrovė vis dar palaiko 13 A350 Aeroflot ir 14 A220 Rusijos nuomotojo Ilyushin Finance Co užsakymų, tačiau įvestos sankcijos užkirs kelią tokiems pristatymams, rašo vietinė žiniasklaida.
Atsilikimo koregavimas yra dar viena nesėkmė „Boeing“, kuri nuo 2020 m. rudens pristatė tik 14 populiarių „Dreamliner“ lėktuvų dėl fiuzeliažo defektų. Pasak Federalinės aviacijos administracijos, prieš tai, kai lėktuvas pripažįstamas tinkamu skraidyti, turi būti sutvarkytos nedidelės lėktuvo konstrukcijų detalės.
Dėl to agentūra 2021 m. gegužę sustabdė pristatymus, kol lėktuvų gamintojas suras „sisteminį pataisymą“, o tai vis dar turi padaryti. Be to, FAA neleis „Boeing“ savarankiškai sertifikuoti jokių naujai pagamintų 787 ir išlaikys tinkamumo skraidyti įgaliojimus tol, kol nebus įsitikinęs, kad lėktuvų gamintojo „kokybės kontrolės ir gamybos procesai nuosekliai gamina 787, atitinkančius FAA projektavimo standartus“.
Nepaisant iššūkių, „Boeing“ situacija iš esmės nėra tokia ir bloga. Kovo mėnesį gamintojas pristatė 41 lėktuvą, įskaitant 34 iš savo 737 MAX grynųjų. Be to, kovą „Boeing“ užregistravo 53 bendrus užsakymus, įskaitant 47 MAX ir šešis 777 krovininius laivus, tačiau atšaukus kelis užsakymus, bendrovė turi 38 grynuosius užsakymus.
Tačiau šios kompanijos pristatymai vis dar atsilieka nuo „Airbus“. Iš viso prancūzų lėktuvų gamintojas per pirmąjį 2022 m. ketvirtį perdavė 142 lėktuvus, o „Boeing“ – 95. Tuo tarpu „Airbus“ kovo mėn. užsakė 104 bendrus užsakymus, tačiau dėl atšaukimų bendrovė gavo 28 grynuosius užsakymus – 10 mažiau nei „Boeing“.