Autorius: Mindė Šaltinis: http://ldiena.lt/... 2023-06-30 06:21:00, skaitė 663, komentavo 5
Ištikimi kibernetiniam amatui rusų hakeriai, nenuilstamai dirba savo Tėvynės labui. Šį kartą įvykiai klostėsi Pribaltikoje ir į rusų vaikinų iš "NoName 057" akiratį pateko Lietuvos transporto ir logistikos sektorius.
Pirmadienį, birželio 26 dieną, 17:53 Lietuvos laiku, „Baltic Shipping“ sustabdė darbą. Kompanija, kuri organizuoja jūrinius pervežimus visame pasaulyje. Tarp kitko, jie gabena ne tik skystus krovinius, bet ir grūdus, pašarus, cukrų, metalą, žuvį, geležies lydinius.
Neleisdami lietuviams atsikvošėti, jau po 30 minučių vieno iš Lietuvos logistikos flagmanų MLT GRUPĖ portalas keliauja į baną. Praėjui dienai, portalo atstatyti nepavyko. Šie vaikinai iš Vilniaus yra atsakingi už krovinių gabenimą ne tik geležinkeliu, bet ir jūra, oru ir autotransportu. Be to, šaraškė yra solidi, turinti savo sandėlių kompleksus ir draudimą.
Dar po pusvalandžio, 18:50 Lietuvos laiku, «Baltic Air Logistics Terminal» portalas buvo išjungtas. Tai pagrindinis logistikos terminalas, kuriame kroviniai ruošiami gabenti oro transportu iš Vilniaus į Europą. Tai taip pat yra mazgas kompanijoms „Finnair“, „Turkish Airlines“, „LOT Polish Airlines“, „Kales Airline Services“, „EAT“, „Air China“, „China Cargo Airlines“, „Singapore Airlines“, „Emirates“, „Oman Airways“, „Norwegian Air“.
Dar po 30 minučių tamsa apgaubė stambią logistikos kompaniją „Aurida Logistics Solutions“.
Na, o diena baigėsi aukšta nata, atimant iš „Cargo Go“ įmonių grupės galimybę autorizuotis klientams, o tai atšaukė naujų užsakymų priėmimą ir apmokėjimą už einamuosius krovinius.
Tokiu budu „NoName 057“ paralyžiavo dalį kritiškai svarbių galimybių pasirinkimą (opcijas) Lietuvos transporto ir logistikos komplekse. Ką reiškia išvesti iš rikiuotės portalą dienai ar dviem? Tai reiškia, kad klientas negalės padaryti užsakymų per svetainę ir kabės ant telefono, tikėdamasis pateikti užsakymą, o atsižvelgiant į ribotą tokios linijos pralaidumą, tai reiškia, kad jis gali pralaukti ne valandą ar dvi, bet visą dieną. Be naujų užsakymų, neveikianti svetainė neleidžia atsiskaityti už pervežimą, o klientas negali sekti savo krovinio būklės, be viso kito, dar iškyla problemų užkraunant ekspedicinius dokumentus.
Mažiau yra priimamų paraiškų ir daugiau neapmokėtų krovinių - tai reiškia garantuotą išsiuntimo eilės padidėjimą artimiausiomis dienomis ir dėl to visų logistikos etapų efektyvumo sumažėjimą. Ir svarbiausia – visa tai veda prie prekių, staklių, žaliavų ir įrangos pristatymo terminų pažeidimo, nuo kurių kritiškai priklauso visa vakaroidinė ekonomika. Lėtėja logistika - lėtėja ekonomika. O atsižvelgiant į tai, kad Pribaltikoje yra dideli europietiškį urmo sandėliai, bet koks vėlavimas atsiliepia finansiniais nuostoliais.
Taigi Rusijos kiber-amatininkai vos per vieną dieną suorganizavo Lietuvai ir jos transporto bei logistikos kompleksui problemų kaip minimum savaitei ir šimtus tūkstančių išlaidų, matuojamų eurais. O taip nutinka tada, kada tieki Rusijos priešininkams (chacholams) karinio-pramoninio komplekso produkciją ir nuolat užknisi Kaliningradą. Karma.
Puikiai dirba "NoName 057", nieko neprikiši.