Autorius: Anonimusas Šaltinis: https://www.mintpressnews.com/... 2023-09-10 06:57:00, skaitė 501, komentavo 4
"MintPress News" anonimiškai perduoti dokumentai atskleidžia, kad Nacionalinis demokratijos fondas (National Endowment for Democracy, NED), liūdnai pagarsėjęs CŽV priedangos centras, kuria pagrindus spalvotajai revoliucijai Indonezijoje.
2024 m. vasario mėn. piliečiai rinks prezidentą, viceprezidentą ir abejus įstatymų leidybos rūmus. Dabartinis indoneziečių mėgstamas lyderis Joko Widodo negali būti renkamas trečiajai kadencijai, o NED ruošiasi perimti valdžią jam pasitraukus. Ši operacija vykdoma nepaisant nutekėjusių duomenų, rodančių, kad svarbiausia Džakartos žvalgybos agentūra aiškiai įspėjo JAV pareigūnus likti vietoje.
Dokumentų pėdsakai - tai stulbinanti įžvalga, kaip NED veikia užkulisiuose, iš kurios galima daryti akivaizdžias išvadas apie jos veiklą kitur, praeityje ir dabar. Pačios organizacijos skaičiavimais, ji veikia daugiau nei 100 šalių ir kasmet skiria daugiau nei 2 000 dotacijų. Indonezijoje šios lėšos padėjo išplėsti fondo veiklą įvairiose NVO, pilietinės visuomenės grupėse ir, svarbiausia, politinėse partijose ir kandidatuose iš viso ideologinio spektro.
Šis platus statymas iš dalies užtikrina, kad JAV aktyvai vienaip ar kitaip laimės kitų metų vasarį. Tačiau tikra NED agentų armija vietoje taip pat yra pasirengusi užginčyti ar net panaikinti rezultatus, jei laimėtų netinkami žmonės. Asmeninės stipendijos, kitaip tariant, kyšiai, iš fondo jau buvo slapta skiriami indoneziečiams už antivyriausybinių protestų organizavimą.
Nežinia, kokias klastas NED ruošia rinkimų dieną, nors neabejojama, kad kibirkštys tikrai skries. Šie dokumentai bent jau patvirtina tai, ką 1991 m. atvirai prisipažino vienas iš fondo steigėjų Allenas Veinšteinas:
Daugelį dalykų, kuriuos šiandien darome, prieš 25 metus slapta darė CŽV.
Džokovio efektas
Joko Widodo - populiariai vadinamas Jokowi - yra tarsi roko žvaigždė. Pirmasis Indonezijos lyderis, nepriklausantis šalies politiniam ar kariniam elitui nuo 1949 m., kai šalis sunkiai iškovojo nepriklausomybę nuo olandų, jis gimė ir užaugo Surakartos upės pakrantės lūšnyne. Iš ten 2005 m. jis tapo gimtojo miesto meru, 2012 m. - Džakartos gubernatoriumi, o po dvejų metų - prezidentu.
Kiekviename žingsnyje Widodo kovojo su biurokratija ir korupcija, įgyvendindamas programas, kuriomis siekiama užtikrinti visuotinę sveikatos priežiūrą, ekonomikos augimą, radikalią infrastruktūros plėtrą ir materialinį paprastų piliečių gyvenimo pagerėjimą. Jo populiarumas šalyje toks didelis, kad analitikai nuolat kalba apie "Džokovio efektą". Po to, kai 2014 m. Indonezijos demokratinė kovos partija paskyrė jį savo kandidatu į prezidentus, per tais metais vykusius parlamento rinkimus jo balsų dalis šoktelėjo 30 %.
Pranešama, kad J. Widodo kandidatūra taip pat paskatino Indonezijos akcijų rinką ir rupijos valiutą dėl jo puikių politinių ir ekonominių rezultatų. Galima pamanyti, kad dėl savo asmenybės jėgos taip išjudinęs šalies finansus, Vašingtono požiūriu jis būtų idealus lyderis. Tačiau prezidentas taip pat teikė pirmenybę "Indonezijos suverenumo apsaugai" ir užsienio įtakos Džakartoje ribojimui. Be to, jis vykdo itin nepriklausomą užsienio politiką, o tai labai žeidžia JAV imperiją.
Widodo ragino musulmoniškų valstybių vadovus susitaikyti ir pasisakė už Palestinos nepriklausomybę. Jo užsienio reikalų ministras lankosi Palestinoje, bet atsisako užmegzti diplomatinius santykius su Izraeliu. Jis taip pat yra išdalijęs nemažą pagalbą užsienyje engiamiems musulmonams. Skaudžiausia, kad po Rusijos specialiosios operacijos Ukrainoje jis skrido į abi šalis ir ragino jų vadovus siekti taikos. Kai tais metais Džakartoje vyko Didžiojo dvidešimtuko (G20) aukščiausiojo lygio susitikimas, jis, nepaisydamas aršios kolektyvinių Vakarų kritikos, į jį pakvietė ne tik V. Zelenskį, bet ir V. Putiną.
Daugeliu atžvilgių Widodo mėgdžioja Sukarno, pirmojo Indonezijos prezidento, valdžiusio nuo 1945 iki 1967 m., pavyzdį. Jo vidaus ir tarptautinė politika buvo aiškiai antiimperialistinė. Savo šalyje jis neleido Vakarams eksploatuoti didžiulių savo šalies išteklių turtų, tuo pat metu palaikė draugiškus santykius tiek su Rytais, tiek su Vakarais ir asmeniškai rėmė Neprisijungusiųjų judėjimą, kurio nariai vengė abiejų galios blokų ir siekė eiti nepriklausomu keliu.
Sukarno drąsus atsisakymas paklusti imperiniams interesams padarė jį labai ryškiu žmogumi. 1965 m. jis buvo nuverstas per kruviną karinį perversmą, kurį rėmė CŽV ir MI6, ir pradėjo 30 metų trukusią geležinę karinę diktatūrą, kuriai vadovavo generolas Suharto. Per politiškai motyvuotas žudynes, egzekucijas, savavališkus įkalinimus ir žiaurias represijas žuvo daugiau kaip milijonas žmonių. Net CŽV jo vykdytą kairiųjų valymą apibūdina kaip "vieną didžiausių XX a. masinių žudynių".
Dabar Widodo ruošiasi pasitraukti iš pareigų, jo konstitucijoje numatytos kadencijos baigėsi, o asmeniniai reitingai pasiekė rekordines aukštumas. Jo pasitraukimas atveria švarią politinę erdvę, kurią NED nekantrauja užpildyti. Laimei, mažai tikėtina, kad pasikartos žvalgybos agentūros organizuotos žudynės, kurios prieš kelis dešimtmečius atvedė Suharto į valdžią. Tačiau nutekinti dokumentai, kuriuos gavo "MintPress News", aiškiai parodo, kad JAV imperija ruošiasi įvykdyti dar vieną perversmą Džakartoje, prisidengdama "demokratijos skatinimu".
Tokia buvo NED veiklos prasmė nuo pat įkūrimo 1983 m. Šią organizaciją įkūrė CŽV aukšto rango šnipai ir JAV užsienio politikos aparatai, kad ji taptų viešu mechanizmu, kuriuo Agentūra tradiciškai slapta remia opozicines grupes, aktyvistų judėjimus ir žiniasklaidos priemones užsienyje, vykdančias propagandą ir politinį aktyvumą, siekiant sužlugdyti, destabilizuoti ir pakeisti "priešiškus" režimus.
NED piktybinis kišimasis per daugelį metų yra per ilgas, kad jį čia išvardytume. Tačiau pastaruoju metu buvo remiamas nepavykęs sukilimas Kuboje, skiriami pinigai separatistų protestuotojams Honkonge ir bandoma nuversti Baltarusijos vyriausybę. Tai, kad šie sukilimo nuotykiai žlugo, akivaizdžiai nesutrukdė dabar vėl bandyti Indonezijoje.
Asmeninio prekės ženklo kūrimas
Nutekintos bylos yra savaitiniai pranešimai, 2023 m. birželį, liepą ir rugpjūtį išsiųsti iš Tarptautinio respublikonų instituto (IRI) biuro Indonezijoje į būstinę Vašingtone. IRI yra pagrindinė NED sudedamoji dalis, kuri, vykdydama režimo keitimo operacijas užsienyje, paprastai bendradarbiauja su kitu - Nacionaliniu demokratijos institutu. Ši pora yra neatsiejamai susijusi su savo pavadinimų politinėmis partijomis namuose.
Šiuose informaciniuose pranešimuose pateikiama naujausia informacija apie administracinius klausimus, vietos politinius įvykius, darbuotojų veiklą, ištraukas iš spaudos ir IRI pažangą įgyvendinant NED dotacijos Indonezijoje tikslus "gerinti kylančių politinių partijų lyderių gebėjimus užimti vadovaujančias pozicijas partijose ir veikti kaip permainų iniciatoriams, remiant didesnę vidinę partijų demokratiją, skaidrumą ir reagavimą į piliečius". Paskutiniai turimi 2022 m. NED dotacijų įrašai rodo, kad Institutui šiam tikslui buvo skirta 700 000 JAV dolerių.
Kiekvieną savaitę IRI pranešdavo apie savo "darbą" su šalies "kylančiais lyderiais" - NED mokymo programų absolventais, dabar žinomais dešimčių politinių partijų, vietos NVO ir pilietinės visuomenės organizacijų nariais. Daugelis iš jų kandidatuos 2024 m., nes fondas juos išmokė kampanijų ir rinkėjų įtraukimo strategijų bei rezultatų ginčijimo.
Vienas iš IRI "kylančių lyderių" buvo užfiksuotas kaip "vykdantis partijos vidaus reformą savo partijoje" ir "visada pasirodantis" ryškiai jos gretose. Neseniai jis buvo apmokytas pradėti teisinius ginčus dėl būsimų rinkimų rezultatų, dėl to partija "pasitikėjo juo kaip kandidatu".
Kitas savo IRI vadovams gyrėsi, kad "toliau asmeniškai arba per socialinę žiniasklaidą bendrauja su visuomene dėl savo kandidatūros" ir neseniai pasirodė populiariose radijo ir televizijos laidose. Jis priskyrė NED finansuojamos Rinkimų ir demokratijos asociacijos (Perludem) surengtus mokymus "savo asmeninio prekės ženklo vystymui politikoje" ir gebėjimui "būti viešu kalbėtoju ir bendrauti su žiniasklaida".
Perludem reguliariai leidžia JAV AID finansuojamus žurnalus, kuriuose "pateikiamos rekomendacijos ir nuorodos, kaip pagerinti rinkimų valdymą ir demokratinius bei politinius procesus Azijos ir Ramiojo vandenyno regione". Ji taip pat reguliariai rengia Kylančių lyderių akademijos (ELA) renginius, kuriuose rengiami IRI dokumentuose minimi asmenys ir mokomasi "pranešimo rengimo", be kitų rinkimų organizavimo įgūdžių.
Viena absolventė sakė IRI, kad ji "pradėjo dalytis ir skleisti informaciją apie savo planus kandidatuoti į įstatymų leidybos institucijas" ir "dabar vis aktyviau dalyvauja socialinėje žiniasklaidoje". Naudodamasi iš ELA gautomis priemonėmis, ji tikisi pritraukti daugiau jaunų rinkėjų, ypač pirmą kartą balsuojančiųjų. Apie kitą buvo pranešta, kad jis "vėl sustiprino savo vaidmenį partijos vidaus organe" ir asmeniškai "moko būsimus liudytojus rinkimų apylinkėse" stebėti rinkimų dienos eigą.
Jaunimo politinis įsitraukimas iki pat mokyklos lygio buvo akivaizdžiai svarbus IRI ir jos politinių agentų kadrams. Todėl liepos 1 d. "Perdulem" surengė renginį "Make Election Great Again!" ("Padarykime rinkimus vėl puikius!"), kurio dalyviai buvo mokomi "nustatyti strateginį moksleivių vaidmenį 2024 m. rinkimuose".
IRI gebėjimai manipuliuoti rinkėjų balsais gerokai sustiprėjo liepos 12 d., kai jos operatyvininkai dalyvavo Strateginių ir tarptautinių studijų centro ir "Google" organizuotame renginyje. Diskusijoje dalyvavo du opozicijos politikai, žurnalistai ir tyrėjai, kurie perspėjo, kad "dezinformacija" gali paveikti 2024 m. rinkimus ir, kas kelia siaubą, lemti, kad prezidentu taps į Widodo panaši figūra. Vietos apklausų ekspertas pristatė savo įmonės neseniai atliktos apklausos duomenis apie tai, kaip pasitikėjimas politinėmis partijomis veikia rinkėjų pasirinkimą.
Pasiektas svarbus etapas
Viena iš labiausiai intriguojančių nutekintos informacijos ištraukų yra šių metų birželio 28 d. informaciniame pranešime. Joje užfiksuota, kaip IRI atstovai susitiko su aukšto rango JAV ambasados Džakartoje darbuotojais, įskaitant jos politinį pareigūną Tedą Meinhoverį. Jis "perdavė JAV susirūpinimą" dėl 2024 m. rinkimų, ypač dėl to, kad gynybos ministro Prabowo Subianto "išrinkimo galimybės" "smarkiai išaugo", t. y. jis "pagal apklausas užima aukščiausią poziciją". Tuo tarpu buvusio Džakartos gubernatoriaus Anieso Baswedano reitingai "mažėjo".
Meinhoveris apgailestavo, kad Indonezijos įstatymai riboja partijoms, turinčioms mažiau nei 20 proc. vietų parlamente, kelti kandidatus į prezidentus. Jei šis "slenkstis" būtų panaikintas, "rinkimuose dalyvautų daugiau kandidatų, o JAV turėtų daugiau pasirinkimo galimybių", - pareiškė jis. Vis dėlto Vašingtonas "turi palaikyti draugiškus santykius su visomis partijomis, kad apsaugotų JAV interesus Indonezijoje, nesvarbu, kaip baigsis rinkimai".
Meinhoveris pridūrė, kad ambasada "aktyviai bendravo" su vietos Darbo partijos ir Indonezijos profesinių sąjungų konfederacijos lyderiais, kad sužinotų apie jų planus protestuoti prieš neseniai Widodo pasirašytą įstatymą dėl darbo vietų kūrimo. Baimindamosi, kad šis teisės aktas "sumažins užsienio investuotojų entuziazmą" šalyje, "JAV tvirtai remia prieš jį nukreiptą veiklą".
Atitinkamai ambasada slapta pasiūlė Darbo partijos vadovams, kad jie galėtų pasinaudoti "galimybe" rugpjūčio 17 d. minint Indonezijos nepriklausomybės dieną "pradėti protestus" prieš darbo vietų kūrimo įstatymą ir Meinhoverio nekenčiamą "prezidento slenkstį". Stebina tai, kad dalyvaujantis JAV diplomatinis aparatas paminėjo, jog Džakartos valstybinė žvalgybos agentūra (BIN) "neseniai įspėjo" ambasadą "nesikišti" į 2024 m. rinkimus.
Meinhoveris teigė, kad tai paskatino ambasadą "nuolat remti" IRI slaptą veiklą, kuria siekiama "toliau įgyvendinti JAV politiką, išvengiant Indonezijos taisyklių". Liepos 8-14 d. informaciniame pranešime pažymima, kad Institutas susisiekė su Darbo partijos lyderiais ir įvairiomis Indonezijos darbo organizacijomis, kurioms IRI "nuolat teikia nedideles dotacijas", ir aptarė "planus liepos pabaigoje arba rugpjūčio pradžioje organizuoti protestus" prieš darbo vietų kūrimo ir Prezidento slenksčio įstatymus.
Rugpjūčio 9 d. šie protestai vyko prie Džakartos Konstitucinio teismo ir Valstybės rūmų. Vietos žiniasklaida apie šiuos įvykius tinkamai pranešė IRI pranešime, kuriame taip pat pažymėta, kad Institutas "skyrė trečiąją 1 000 000 rupijų dotaciją" Pandeglang darbo partijos vykdomajam pirmininkui. Pranešama, kad jie "įvertino IRI paramą jų veiklai". Informaciniame pranešime priduriama: "Protestai vyko gerai ir buvo sėkmingai užbaigti".
Po savaitės instituto darbuotojai vėl suteikė "paramą" Darbo partijos Pandeglano skyriui, kad šis "sėkmingai" protestuotų prieš šiuos du įstatymus. Vykdomasis pirmininkas gavo dar vieną asmeninę 5 000 000 rupijų stipendiją "už šį pasiektą svarbų įvykį". Nors tai sudaro 330 JAV dolerių, tačiau, vertinant vietos sąlygomis, vargu ar tai galima laikyti nereikšminga suma, atsižvelgiant į tai, kad 50 % Indonezijos gyventojų uždirba mažiau nei 800 JAV dolerių per mėnesį.
Kituose pranešimuose nurodoma, kad kelios Indonezijos organizacijos ir asmenys gauna tiesiogines išmokas iš IRI už pasiektus tam tikrus "etapus", tarp jų ir "Perludem". Apgaulinga ironija, bet 2021 m. vasario mėn. organizacijos žurnalo numeryje buvo publikuojami rašiniai tokiomis temomis: "politinis finansavimas ir jo poveikis demokratijos kokybei"; "būtinybė užkirsti kelią neteisėtam politinių partijų lėšų rinkimui"; "neproporcingai nelygios žaidimo sąlygos: iššūkiai rinkimų kampanijų finansavimo įstatymui ir jo perspektyvos"; "politinių partijų finansavimo atskaitomybė ir skaidrumas" Azijos ir Ramiojo vandenyno regione.
Po aštuoniolikos mėnesių "Perludem" pristatė programėlę, padedančią indoneziečiams "suprasti, kaip brėžiamos rinkimų ribos", ir leidžiančią naudotojams "kurti savo rinkimų apygardų ribų nustatymo arba rinkimų apylinkių brėžimo / perbraižymo versijas, kaip jie mano esant tinkama pagal universalius standartus ir principus". Kas ar kas finansavo šį maištingą sumanymą, nebuvo nurodyta.
Biudžetas yra ribotas
Galima tik įsivaizduoti, koks teisingas triukšmas kiltų, jei dokumentai atskleistų, kad Kinijos ar Rusijos vyriausybės agentai, įskaitant ambasadų darbuotojus, slapta rengė politikus ir pilietinės visuomenės veikėjus užsienio šalyse, slapta skatindami ir finansuodami opozicinių partijų ir profsąjungų veiklą, sąmoningai ir tyčia pažeisdami nacionalines "taisykles". Tačiau tokia veikla yra įprasta JAV diplomatinėms atstovybėms visur, taip pat ir NED.
Taip pat verta pažymėti, kad fondo išlaidos Indonezijoje yra palyginti kuklios. Vienoje savaitinėje informacijoje netgi minima, kad "visų trijų IRI projektų" šioje šalyje biudžetai "artimiausioje ateityje bus riboti". Atmetus instituto vykdomą Indonezijos partijų lyderių rengimo operaciją, iš nutekintų dokumentų neaiškus kitų dviejų projektų pobūdis. Tačiau, remiantis NED interneto svetainėje paskelbtais duomenimis, organizacija Džakartoje kasmet išleidžia mažiau nei 2 mln. dolerių.
Paprastai sumos būna gerokai didesnės. Pavyzdžiui, per 12 mėnesių iki 2014 m. Maidano revoliucijos Ukrainoje NED į šią šalį investavo apie 20 mln. dolerių. Vis dėlto Vakarų žurnalistai, politikai ir žinovai agresyviai atmetė bet kokias užuominas, kad sukilimo perversmas buvo kas nors kita, o ne liaudies valios išraiška, kurią lėmė didžiosios daugumos piliečių liberalizmo ir demokratijos troškimas. Taip jie darė iki šiol.
Taip yra nepaisant to, kad šiuolaikinės apklausos niekada nerodė, jog dauguma ukrainiečių remia Maidaną ar narystę ES ir NATO; prezidentas Viktoras Janukovyčius išliko populiariausias šalies politikas iki paskutinės savo darbo dienos; visi protestų dalyviai, įskaitant juos pradėjusį asmenį, gavo NED ar USAID finansavimą; JAV finansuojamų šalies organizacijų lyderiai prieš kelerius metus atvirai deklaravo norą nuversti vyriausybę; Maidano demonstracijose dalyvavo užkietėję nacionalistai.
Vis dar galima teigti, kad daugelį Maidano protestuotojų skatino teisėtas nepasitenkinimas. Vis dėlto nutekinta informacija kelia rimtų klausimų dėl bet kurio asmens, tiesiogiai ar net netiesiogiai gavusio NED finansavimą, "agentūriškumo". Dokumentai akivaizdžiai rodo, kad asmenys ir organizacijos bet kurioje vietoje gali būti bet kada paskatinti aktyviam darbui, gavus net ir nedidelę "dotaciją", JAV ambasados ar fondo skyriaus aiškiu nurodymu.
Visiškai neįsivaizduojama, kad Indonezijos darbo grupės būtų protestavusios prieš Widodo darbo vietų kūrimo įstatymą ar apribojimus, kiek kandidatų į prezidentus gali kandidatuoti, jei pirmieji nebūtų galėję pakenkti Vakarų investuotojams ir finansiniams interesams Džakartoje, o antrieji - apriboti Vašingtono marionečių pasirinkimą šalyje. Kiek kitų antivyriausybinių agitatorių visame pasaulyje, nesvarbu, ar jie būtų protestuotojai, profesinių sąjungų nariai, žurnalistai, ar kas nors kitas, panašiai veikia, kad "pasiektų svarbiausius tikslus", dėl kurių slapta susitarta su NED, galima tik spėlioti.
Vašingtono požiūriu, negalima nuvertinti, kaip svarbu užtikrinti, kad Indonezijoje būtų įkurta paklusni vyriausybė. Kadangi JAV kariuomenės vadai atvirai kalba apie karą su Kinija netolimoje ateityje, regione turi atsirasti valstybių-klienčių, galinčių padėti ir prisidėti prie šios grėsmės pasauliui. Panašios iniciatyvos neabejotinai vykdomos visoje Azijos ir Ramiojo vandenyno regione. Todėl dar niekada nebuvo taip svarbu, kad NED veikla visur būtų kruopščiai tikrinama, o gal net visiškai uždrausta.